skip to Main Content
BCC_Discussion-Forum-Page-Header-new

IMPORTANT: The Bladder Cancer Canada discussion forum is not a substitute for professional medical advice or treatment. The opinions & contents in this forum is for information only and is not reviewed by medical professionals. They are experiences & opinions of patient members like you, and is NOT intended to represent the best or only approach to a situation. Always consult your physician and do not rely solely on the information in this site when making decisions about your health.

Homepage – Forum Forums I May Have Symptoms Of Bladder Cancer Anxiété et questionnement +++

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Ysabel
    Participant

Bonjour,

Je me présente, je suis Ysabel, j’ai 59 ans, j’habite en France mais nous n’avons pas l’équivalent de ce forum que j’ai parcouru en long large et travers…

Il ya 10 ans on m’a découvert dans une analyse d’urine un grand nombre de leucocytes et d’ hématies (sang microscopique) sans bactérie. J’ai donc été adressée à un urologue qui après échographie et cystotographie n’a rien découvert. Il s’est contenté de mettre un fort antibiotique et tout est semblé rentré dans la normale. ces 6 derniers mois, je fais 4 infections urinaires avec pour deux pas mal de sang visible en urinant; mon médecin ne s’inquiète pas et me met sous antibiotique et ça passe. Mais début mai au détour d’une nouvelle analyse d’urine, on me trouve à nouveau mais en beaucoup plus nombreux du sang et des leucocytes en très grand nombre toujours sans bactéries et ce coup ci sans douleur. Mon médecin décide donc de me renvoyer chez l’urologue chez qui je n’obtiens un rendez vous que  le 6 juillet…. et ayant consulté pas mal de sites pour essayer de comprendre  ce sang et ce pus dans les urines, tout me ramène sans cesse au cancer de la vessie…. et je suis morte de peur… à tel point que je pense à certain moment à ne pas aller à ce rendez vous du tout…

D’autant, qu’ayant perdu mon frère de la maladie de Charcot, il y a deux ans, j’ai décidé de ne pas attendre la retraite pour m’installer dans une région que j’adore depuis toujours, la Bretagne (je ne sais pas si vous connaissez) au bord de mer et de faire ce grand changement de cap de vie à 1000 kilomètres  de ma famille. Je ne regrette pas mon choix , j’y ai retrouvé un travail qui me plait, la nature y est juste sublime, et je me suis trouvé un petit nid douillet… mais je ne connais personne, je vis seule, je n’ai pas d’ami dans cette région au plus une ou deux connaissances…

Ceci renforce mon anxiété, car si l’annonce d’un cancer devait se préciser, je ne sais pas comment je pourrais faire face seule à l’annonce et plus encore aux traitements et ce qu’ils impliquent… Comment ferais je toute seule pour faire face à tout, d’où ces pensées que finalement aujourd’hui je vis bien et plus heureuse que jamais et qu’une telle annonce viendrait ruiner ce court bonheur, et que finalement je n’ai pas envie de prendre le risque de l’entendre et de voir ma vie basculer…

Certains d’entre vous ont ils à un moment , eu l’idée de renoncer aux traitements et  aux visites médicales et de faire comme si de rien n’était?

Tout en étant tout à fait consciente et lucide que la maladie finirait de toutes façons par me rattraper… Je suis donc là, dans cette étape, à me demander si oui ou non, je vais aller à ce rendez vous d’urologie…ou si comme on dit ici je vais faire la politique de l’autruche…

Merci beaucoup de vos réponses à venir…

marysue
    Participant

Hi Ysabel:

I’m sorry that you have been facing some uncertainty with urological issues.  No one can make you do anything that you don’t want to do in terms of tests, surgeries, treatments etc.  However, you need to ask yourself why you would want to ignore the symptoms.  You do not as of yet have a confirmed diagnosis and in my opinion it would be best to have the necessary medical appointments to find out what exactly is wrong.  There is a chance that it could be completely something else but you won’t know for sure unless you get things checked out.

Even if it is bladder cancer it is not always serious.  The majority of people are diagnosed with non-muscle invasive bladder cancer which is easily treated with surgery and sometimes some follow up bladder treatments.  I have been dealing with bladder cancer since 2008.  In 2008 I had blood in my urine so I went to my family doctor to check it out.  He sent me for x-rays and an ultrasound which showed tumours in my bladder so he got me in to see a urologist right away.  I then had a cystoscopy exam (scope instrument with camera put up the urethra and into the bladder) which visually confirmed the tumours. I had surgery to remove the tumours and follow up immunotherapy treatments.  I did the same in 2010 and now again in 2022-23.  Even though it has been challenging, the treatments have ensured my survival and I’ve been able to continue to enjoy my life.  I was initially very afraid of what I was going to have to do but I worked up the courage to go through the process of surgery, treatments and tests and have not regretted it.  I have just learned to accept that this is what I have to deal with in my life and get on with it. If I had ignored the symptoms the first time around there is a good possibility I would not be here today and I would have missed out on so much.

I strongly recommend that you follow through with the necessary appointments to get an accurate diagnosis and then you can make decisions about what to do about the health situation and of course decide about where to live.  It will be hard if you can’t stay where you are but if you do have a place to go to be near family during the treatment time then I suggest that you remind yourself that it would only be temporary and once you have any necessary medical stuff completed you could move back to the area where you live now.  It will not be convenient and most likely have some challenges but I’m sure with the right supports you stand a decent chance of getting through everything reasonably well.

I can assure you that while difficult in hearing a diagnosis, the not knowing is far worse. The not knowing will always be at the back of your mind and spoil any enjoyment that you may get out of life.  Also, if you do choose to ignore the symptoms and not do anything and just pretend nothing is wrong and there really is something wrong, the disease may progress to a point where you may become very ill and be in danger if you are in a very remote area.

Being diagnosed with cancer of any type does not automatically mean a death sentence.  Many of us here on this site have lived with and/or beyond our diagnosis for many years.  I’m one of them. You have no way of knowing whether you would die of bladder cancer or something else.  We have no control over when, where and how we may die but we can do a lot to help extend our lives and live as good a quality of life for a much longer time if we do the necessary medical stuff to ensure that. Even if the worst case scenario did happen and the bladder cancer did prove to be fatal in the long run, I think it would be far better to be under the care of good doctors who would ensure your comfort in your hour of need rather than be in the backwoods trying to deal with it on your own.  Anyhow, that is just my opinion.  I know that you are probably very scared right now and believe me that is a common thing with us when we think we may have cancer.  We are here for you and can answer any questions that you may have.  Please consider going to the urologist and get the necessary tests done.  You may regret it if you don’t.  Take care and all the best.  (((HUGS)))

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Back To Top